Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over FutureLand? Check de meest gestelde vragen of je daar het antwoord kunt vinden. Heb je een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op!

Wat is het adres van FutureLand?

FutureLand, Europaweg 902, 3199 LC, Maasvlakte Rotterdam, Havennummer 8360. Met behulp van Google Maps kun je rechtstreeks naar ‘FutureLand’ navigeren. FutureLand staat op de Maasvlakte, ca 50 km vanaf Rotterdam. Bekijk de routebeschrijving en de verschillende opties om FutureLand te bereiken voorafgaand aan je bezoek.

Is FutureLand gratis toegankelijk?

Ja, een bezoek aan het informatiecentrum is gratis. Voor tours, excursies en speciale evenementen zijn online tickets te koop. Bekijk hiervoor de pagina’s voor de FutureLand Ferry, de FutureLand Express en de agenda.

Kan ik gratis parkeren bij FutureLand?

Ja, voor de deur is een groot parkeerterrein. Hier kunnen bezoekers gratis parkeren. Er zijn drie parkeerplaatsen aan de zijkant van het parkeerterrein voor touringcars.

Kan ik mijn auto opladen?

Op de parkeerplaats bij FutureLand kun je gebruik maken van één van de twee laadpunten van 11kW per auto. De laadpunten kunnen worden geactiveerd met openbare laadpassen. Ook aan het Maasvlaktestrand vind je een laadpaal voor twee auto's, op P3 aan de Maasvlakteboulevard.

Mag mijn hond mee?

Nee, huisdieren (m.u.v. hulphonden) zijn niet toegestaan in informatiecentrum FutureLand. Ook aan boord van de FutureLand Express en FutureLand Ferry geldt deze restrictie.

Is FutureLand toegankelijk met een rolstoel?

FutureLand is toegankelijk voor minder validen en beschikt over een mindervalidentoilet en een lift. Ook de FutureLand Ferry (boot) is toegankelijk per rolstoel en voorzien van een mindervalidetoilet. De FutureLand Express (bus) is niet toegerust op het gebruik van een rolstoel.

Is het noodzakelijk om vooraf online tickets te kopen voor tours, excursies of evenementen?

Nee, tickets zijn (indien beschikbaar) ook verkrijgbaar aan de balie. Hier kun je met pin betalen. Om teleurstelling te voorkomen adviseren wij tickets vooraf online te bestellen, zodat je verzekerd bent van deelname aan de activiteit van jouw keuze. Ook kunnen we je op deze manier informeren mocht er iets wijzigen in de planning of door weersomstandigheden.

Is het nuttigen van eten en drinken toegestaan?

Het is niet toegestaan zelf meegebrachte consumpties te gebruiken in het informatiecentrum of aan boord van de FutureLand Ferry en de FutureLand Express. Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van de picknickplaatsen voor FutureLand.

Vaart de FutureLand Ferry het hele jaar?

Ja, op alle dagen dat FutureLand geopend is kun je een rondvaart maken. Zowel buiten op het bovendek als binnen vanaf het benedendek heeft u goed zicht op de havenactiviteiten. Bij bijzondere weersomstandigheden bestaat de mogelijkheid dat vaartochten omwille van de veiligheid worden geannuleerd. Bezoekers met tickets worden in dergelijke uitzonderlijke gevallen zo spoedig mogelijk geïnformeerd, waarna restitutie plaatsvindt.

Is FutureLand met het openbaar vervoer te bereiken?

Helaas is FutureLand niet rechtstreeks bereikbaar met OV. Vanaf Hoek van Holland onderhoudt de RET een veerdienst met de Fast Ferry. Bezoek voor de actuele dienstregeling de website van de RET. Vanaf de halte aan de Antarcticaweg is het ca. 4,5 kilometer fietsen of wandelen naar FutureLand. Uw fiets mag mee aan boord van de RET Fast Ferry.

Hoe kan ik online kaartjes reserveren?

Onderaan de pagina van de activiteit van je keuze vind je de knop 'tickets' voor de beschikbare datums. Nadat je hierop hebt geklikt word je naar de ticketstraat geleid. Hier kun je jouw gegevens invullen, het aantal tickets selecteren en eventuele overige activiteiten op de dag boeken.